-
Bebekler ve küçük çocuklar yüzükoyun mu uyumalıdır?
Çocukların ve çocuklara nasıl davranılması gerektiğinin eğitimi kadar zor bir şey neredeyse yok. Anne babalara iyi tavsiyeler vermek hassas bir konu. Ve tam da çocuklara nasıl davranılmasıyla ilgili, çoğu anne baba kendi doğru bildiklerini okur: Daha sağlıklı olduğu için çocukları yüzükoyun yatırmak gibi. Oysa doğru olan tam aksidir. En önemli tavsiye hâlâ "back to sleep"...
-
Alkol soğuğa karşı korur mu?
Alkolün sübjektif olarak en azından kısa süreliğine sıcaklık veren bir etkisi olduğu inkâr edilemez. Birkaç bardak içkiden sonra çoğu insan hoş bir sıcaklık hisseder ve yüzü kızarır. Ancak işte tam da bu olgu, alkolün soğukta uzun süreli sıcaklık veren bir etkisinin olmamasının nedenidir. Kızaran yanaklar ve kısa süreliğine sıcaklık basmalarının sebebi, alkol nedeniyle deri yüzeyinin altındaki...
-
Yemekten sonra sert bir içki hazmı kolaylaştırır mı?
Özellikle yağlı ve ağır bir yemekten sonra bir bardak sert içki ikram edilir, çünkü yüksek alkollü içkilerin yağı çözdüğüne inanılır. Oysa yüksek dereceli bir içki, akşamın devamını kolaylaştırmak yerine daha da zorlaştırır: Alkol hazmı hızlandıracağına frenler. Çünkü alkol mide asitlerinin ve diğer mide sıvılarının çalışmasını bozar. Ayrıca, böylece organizma (özellikle karaciğer) yağlı yemeği değil, alkolü eritmekle...
-
Alkol kanser riskini arttırır mı?
Yüksek miktarda alkol tüketimi, ağız boşluğu, yemek borusu ve karaciğer kanserlerine yakalanma riskini arttırıyor gerçi ama bazı kötü huylu tümör türleri, düzenli olarak belirli miktarda alkol alan kişilerde daha az görülüyor.
Belirli lenf kanserlerini araştıran bir uluslararası bilimciler ekibi, Lancet Oncology dergisinde, düşük miktarda alkol tüketiminin Hodgkin dışı lenfomaya (NHL) yakalanma riskini azalttığını kanıtlamayı başardı. Hodgkin dışı...
-
İçki insanı aptallaştırır mı?
Özellikle kadınlarda ve aşırıya kaçmayan miktarlar söz konusu olduğunda, bu inanış doğru değil gibi görünüyor. Amerikalı tıp uzmanlarının bir araştırması, aşırıya kaçmadan tüketilen alkolün yaşlılıkta bunama ve diğer zihinsel bozuklukları % 23 azaltabildiğini gösterdi. Tercih edilen içkinin şarap ya da bira olması sonuçları etkilemedi.
Harvard ve Nashville'den bilimciler, 70 ile 81 yaşları arasında 11 binden fazla...
Copyright © 2006-2008
Sağlıklı sayfalar Site haritası