Alkol kanser riskini arttırır mı?
Yüksek miktarda alkol tüketimi, ağız boşluğu, yemek borusu ve karaciğer kanserlerine yakalanma riskini arttırıyor gerçi ama bazı kötü huylu tümör türleri, düzenli olarak belirli miktarda alkol alan kişilerde daha az görülüyor.
Belirli lenf kanserlerini araştıran bir uluslararası bilimciler ekibi, Lancet Oncology dergisinde, düşük miktarda alkol tüketiminin Hodgkin dışı lenfomaya (NHL) yakalanma riskini azalttığını kanıtlamayı başardı. Hodgkin dışı lenfomalar, lenf sisteminin hücrelerinin bozulma gösterdiği farklı tümörleri kapsıyor. İsim olarak çok tanınmasa da, NHL en çok rastlanan kanser türleri arasında erkeklerde altıncı, kadınlarda ise sekizinci sırada. Araştırmalara katılan 15 bin kişinin verileri incelendiğinde, bilimciler, sık değil ama düzenli şekilde içki tüketiminde, NHL riskinin hiç içki tüketmeyenlere göre % 27 daha düşük olduğunu buldular. Bu risk, artan alkol tüketimi miktarıyla azalmıyordu ama tüketilen içki türünden bağımsızdı. Burkitt lenfoması olarak adlandırılan tümör türünde risk en büyük azalmayı yarı yarıya gösteriyordu.
Araştırmacılar, aşırıya kaçmadan tüketilen alkolün kansere yakalanma riskini azaltmasının sebepleri hakkında ancak tahminlerde bulunabiliyorlar. Bilinen, aşırı miktarlarda tüketilmedikçe alkolün bağışıklık sistemini uyardığı ve vücudun hastalıklara karşı savunma gücünü yükseltebildiği. Ayrıca alkol, vücut hücrelerinin insülin hassasiyetini de yükseltiyor. Düşük insülin hassasiyeti diyabet riskini arttırmakla kalmayıp, lenf kanserlerine yakalanma riskini de biraz arttırıyor.






