C vitaminine bakış
Bünyemizde Bulunan Nitrik Oksit (NO) Mucizesi ile Kalp Hastalıklarına Son Yazı Dizisi’nden (Dr. Louis J. İgnarro’nun Nobel tıp ödüllü programı)Aşağıda C vitaminin faydalarını açıklayan bazı etkileyici araştırmalar verilmiştir.
* Tennessee Üniversitesinde bir çalışma 1995′de “Circulation” dergisinde yayınlanmıştır. Bu çalışmada araştırmacılar C vitamininin etkilerini 11.000 den fazla hasta üzerinde tartmıştır. C vitamininden yüksek seviyede alan 55 yaşın üzerindeki hastaların atardamarlarında, C vitamininden az alan hastalara göre daha düşük seviyede kalınlaşma olmuştur. Araştırmacıların vardığı sonuç, C vitamininin vücudu aterosklerotik hastalıklardan koruduğu yönünde olmuştur.
* Finlandiya’daki Kuopio Üniversitesi araştırmacıları, Kuopio İskemik kalp hastalıkları risk faktörü çalışmasına katılan 700 erkek üzerinde antioksidanların kan basıncı üzerindeki etkileri incelenmiştir. 1988′de “Amerikan Journal of” adlı Amerikan dergisinde bahsedildiği üzere, hem sistolik hem de diastolik kan basıncı değerleri % 5 düşmüştür. 1977′de ” Journal of American Medical Association” dergisinde yayınlanan, Maryland Üniversitesi Tıp Okulu tarafından yürütülmüş olan bir başka araştırma yüksek dozda C vitamininin endoteliya fonksiyonlar üzerindeki etkisini araştırmıştır.
Sağlıklı gönüllülere;
A. Yağ bakımından zengin 50 gram yağ içeren öğün
B. Yağ bakımından fakir 0 gram yağ içeren öğün
C. 1000 mg C vitamini ve 800 IU E vitamini aldıktan sonra, yağ bakımından zengin 50 gram yağ içeren öğünden bir tanesi verilmiştir. Antioksidansız, yüksek yağlı öğün alan grubun ölçümlerine göre fazla yağ alımı dört saatte onların normal damar genişliğine ve normal kan dolaşımına (endotheliuma bağlı atardamar vazodilasyonu olarak bilinir.) olumsuz etki etmiştir. Aynı yağı içeren öğünü yiyen ve ek olarak da vitamin alan grupta herhangi bir olumsuz etki gözlenmemiştir. Bu katılımcıların hepsi deneyden önce normal kan basıncı ve normal damar genişliğine sahip sağlıklı katılımcılardır. Araştırmacıların ulaştığı sonuca göre tek başına yüksek yağlı öğünler normal kolesterol seviyesine sahip sağlıklı insanlarda endothelial fonksiyonu dört saat içinde azaltmıştı ve bu azalış antioksidan vitaminler (C ve E vitaminleri) ile bloke edilmişti.






