Çok kahve içenlerin kalp krizi geçirme ihtimali daha mı yüksektir?
Çok kahve içenlerin kalp krizi geçirme riskinin daha yüksek olduğu, kahvenin tansiyonu kronik olarak yükselttiği inancıyla birlikte, popüler bilgilerdendir. Ancak bu konuda şimdiye kadar yapılan en büyük araştırma böyle bir bağlantının varlığını kanıtlayamadı. ABD’de 1980 ile 1990 yılları arasında 87 bin hemşireden defalarca kahve tüketimleri hakkında bilgi alındı. Günlük uyarıcı alışkanlıklarında çok büyük farklılıklara (araştırmaya katılanların % 20′si hiç kahve içmiyor, % 10′u ise günde beş fincandan fazla tüketiyordu) rağmen, geçirilen kalp hastalıklarının sıklığında istatistiksel olarak kayda değer farklar yoktu. On yıllık araştırma sırasında yaklaşık 750 kalp krizi görüldü ve bunlar kahve içenler ve asla ağzına kahve koymayan kişilerden oluşan gruplarda eşit dağılmıştı.






