Kategori: Kalp Sağlığı, Vitaminler


E vitaminine bakış



e vitaminiPek çok çalışma E vitaminin vücuttaki oksidatif strese karşı çalıştığını saptamıştır. Serbest radikaller kardiyovasküler hastalıklara ya da başka ciddi hastalıklara sebep olmadan, onları etkisiz hale getirir. Aşağıda bazı ikna edici ispatlar verilmiştir.

* Harvard araştırmacılarının takip ettiği “Hemşire sağlığı” çalışmasında yaşları 34 ile 59 arasında değişen 87245 bayan hemşire sekiz yıl boyunca izlenmiştir. Çalışma başladığında hemşirelerin hiçbiri kardiyovasküler hastalık sahibi değildir. Araştırmacılar bu hemşirelerin günlük diyetlerinde en fazla alanlarını ve en az alanlarını belirlemiş ve ikisini karşılaştırmışlardır. 1933′de Yeni İngiltere Tıp Dergisinde yayınlandığı üzere araştırmacılar en fazla desteği alan hemşirenin diğerlerine göre koroner hastalık riskinin % 34 daha az olduğu sonucuna varmışlardır. 2 yıldan fazla zamandır günde 100IU veya daha fazla desteği alan kadınlarda bu azalma oranı % 41′dir.

Harvard’da 1993′de aynı dergide yayınlanan paralel başka bir çalışma; Sağlık profesyonelleri çalışması da yaşları 40 ile 75 arası olan çalışma başladığında kalp rahatsızlığı olmayan 40.000 erkek sağlık uzmanını incelemiştir. Takip eden dört yıldan sonra alımı günde 601U’dan fazla olan bu kişilerin koroner hastalık riski günde 7,51 U kadar alan diğer kişilere oranla % 36 daha azdır. Bu kişiler arasında günlük 100IU desteğini en az iki yıl alanların koroner hastalığa yakalanma ihtimalleri de desteği almayanlara oranla % 37 daha azdır.

* Teksas’ta Sourwestern Medikal Center Üniversitesi’nde araştırmacıların yirmi bir sağlıklı katılımcıya günde 1200IU destek ürünü vermiş ve oksitlenen LDL kolesterol seviyelerini takip etmişlerdir. alımına başlandıktan sekiz hafta sonra 21 katılımcının da LDL kolesterol seviyelerinin serbest radikaller tarafından oksitlenme eğiliminde düşüşler gözlenmiştir. 1996 da yayınlanan “Journal of Clinical Investigation” dergisinde, Teksas bilim adamları ayrıca endothelial duvara yapışabilen bir çeşit alyuvar hücresi olan monoksitler tarafından engellenen serbest radikallerin sayısında önemli düşüşler gözlemlendiğini bildirmiştir. “X Faktörü” artık olarak tanınmaktadır. Genel olarak tıp bilimine ve özel olarak da kardiyovasküler sağlığa hayati bir bilgi sağlamıştır.


Bu yazı 29 kere okunmuş





Etiketler: , , , , ,

Aşağıdaki konularda ilginizi çekebilir






    
       Yorumunuzu yazın

       Mesajınız

    
    Copyright © 2006-2008 Sağlıklı sayfalar Site haritası