Yağsız beslenme sağlıklı mıdır?
En azından, çocuklar söz konusu olduğunda bu düşünce her zaman doğru değil. Lincoln’daki Nebraska Üniversitesi’nden araştırmacılar, kısa süre önce, sıkı bir yağsız perhizin çocuklarda vitamin eksikliğine sebep olduğunu saptadılar. Judy Driskell’in ekibindeki beslenme uzmanları bir araştırmada, okul öncesi çağındaki çocukların üçte ikisinin E vitamini, üçte birinin de C vitamini için tavsiye edilen kan değerlerine ulaşamadığını gösterdiler. Araştırmacılar bu hayret verici sonuçları, bazı anne babaların yağsız beslenme tarzlarını çocuklarında da uygulamalarıyla açıklıyorlar.
Araştırmada, çocuklar henüz eksiklik belirtileri göstermiyorlardı ama kan değerleri, bunun ancak bir zaman meselesi olduğuna işaret ediyordu. Nebraska’lı uzmanlar, vitamin eksikliğinin tehlikelerinden korunmak için, sebze ve meyvelerin her türlü beslenme planına kolaylıkla eklenebileceğini söylüyorlar. Özellikle anne babalar sağlık konusunda bilinçliyse ki yağsız beslenme bunun bir göstergesi olsa gerek, sebze ve meyve tüketimine açık olmalılar. Ancak Kuzey Carolina’daki Duke Üniversitesi’nden Till Bravender bu araştırmaya biraz mesafeyle yaklaşıyor: “ABD’de çocuklarda en büyük sağlık sorunu, C vitamini eksikliği değil, Obezite.”






